Paroysia toy hellug sthn hmerida gia to Open Source

Simos Xenitellis simos74 at gmx.net
Mon Jun 24 12:29:02 EEST 2002

Τα παρακάτω είναι για τη χρήση μηχανήματος επίδειξης στη διημερίδα αυτής
της εβδομάδας.
Η οργανωτική επιτροπή της διημερίδας είναι πιθανόν να μπορέσει να
διαθέσει εξοπλισμό αρκεί να ζητήσουμε κάτι συγκεκριμένο.
Από το γράμμα αυτό θα ήθελα ανάδραση από το hellug ότι συμφωνούμε να
προχωρήσουμε στην κατεύθυνση αυτή.

===>
Σχετικά με την παρουσία του hellug στην διημερίδα, θα συνιστούσα να
"σεταριστεί" ένα μηχάνημα και να εγκαταστήσουν τρία ελληνοποιημένα
βασικά προγράμματα,
        1. Mozilla
        2. OpenOffice
        3. Evolution (ή KMail)

Ως στόχο έχουμε τα άτομα της δεύτερης μέρας, του δημοσίου και των άλλων
οργανισμών. Παρόλα αυτά, είναι σημαντικό το ίδιο μηχάνημα να είναι
διαθέσιμο και την πρώτη μέρα, για να εντοπίσουμε μικροπροβλήματα πιο
νωρίς και για να έχουμε μια βάση για τις συζητήσεις σχετικά με την
εντοποιοποίηση.

Για τη διανομή είναι καλό να μη δώσουμε έμφαση· η έμφαση να δωθεί στις
εφαρμογές. Τα άτομα που θα κάνουν την εγκατάσταση μπορούν να επιλέξουν
τη διανομή μιας και πρέπει να κάνουν και μια σειρά από ρυθμίσεις που
ακολουθούν. Προσωπική μου επιλογή θα ήταν RH7.3 με Ximian GNOME.

Για το (1), η εγκατάσταση του ελληνικού Mozilla είναι παιχνιδάκι.
Εγκατάσταση της αγγλικής έκδοσης και μετά εγκατάσταση του αντίστοιχου
ελληνικού XPI μέσα από της προτιμήσεις.
Για το (2), τo evolution είναι πλήρως ελληνοποιημένο αυτή τη στιγμή. Δεν
ξέρω αν είναι το ίδιο και με το KMail. Με την "Εισαγωγή
γραμματοκιβωτίου" (import mailbox) μπορεί κανείς να εισάγει γράμματα και
να εφαρμόσει φίλτρα για να φανεί ότι το σύστημα λειτουργεί κανονικά.
Προσωπική μου επιλογή είναι το Evolution.
Για το (3), το OpenOffice θέλει κάποια δουλειά με τα resources για να
ολοκληρωθεί η ελληνική εγκατάσταση. Στη λίστα i18ngr στάλθηκαν οδηγίες
για το πως μπορεί να γίνει. Με λίγα λόγια, κάποιος πρέπει να
εγκαταστήσει την ελληνική και αγγλική έκδοση να να χρησιμοποιήσει τα
"resources" της ελληνικής στην αγγλική.
Επίσης, υπάρχει ένα εφαρμογίδιο για το OpenOffice που επιτρέπει
"quickstart". Εκτελεί το OpenOffice στο παρασκήνιο και κάθε νέο παράθυρο
που ανοίγει εμφανίζεται πάρα πολύ γρηγορα.

Για όλα αυτά είναι σημαντικό να χρησιμοποιηθούν οι γραμματοσειρές της
Microsoft. Το GNOME 1.4.x έχει σοβαρό πρόβλημα στην εμφάνιση ελληνικών
σε RH7.3 τουλάχιστον.

Μεταξύ των GNOME και KDE πρέπει να παρθεί μια απόφαση για το ποιο να
εγκατασταθεί. Είναι σημαντικό να γίνει τέτοια εγκατάσταση ούτως ώστε ο
τελικός χρήστης να δει μόνο τα παραπάνω τρία βασικά προγράμματα.
Για το GNOME (Ximian GNOME) αυτό μπορεί να γίνει εκτελώντας
"doorman-reset" και μέσω του οδηγού που θα εμφανιστεί στην επόμενη
είσοδο στο σύστημα να επιλεγεί το στυλ "CDE" που εμφανίζει μια μεγάλη
μπάρα στο κάτω μέρος της οθόνης στην μορφή του OS X και φυσικά του CDE.
Πιστεύω ότι το ίδιο μπορεί να γίνει με το KDE.

Είναι σημαντικό να εμφανιστούν μόνο τα τρία παραπάνω προγράμματα διότι
τα υπόλοιπα δεν είναι έτοιμα ή επειδή να θολώσουν το μήνυμα που θέλουμε
να περάσουμε. Οι συμμετέχοντες πρέπει να δουν λίγα στο
μηχάνημα της παρουσίασης για να τα συγκρατήσουν στη μνήμη τους.

Το δε μηχάνημα να χαρακτηριστεί ως "εγκατάσταση επίδειξης" διότι αν
δοκιμάσει ο κόσμος να το εγκαταστήσει μόνος του, ίσως υπάρξει πρόβλημα.

Τέλος, είναι καλό, αν είναι δυνατόν, να χρησιμοποιηθεί μεγάλη οθόνη
(π.χ. 19"). Είναι δυνατόν κάτι τέτοιο να το προσφέρει η οργανωτική
επιτροπή για να αποφύγουμε το κουβάλημα.

Φιλικά,
σίμος

Την Παρ, 14-06-2002 στις 18:17, ο/η Spiros Bolis έγραψε: