Σχετικά με το Υπ. Παιδείας

DJ Art djart at freemail.gr
Tue Jun 8 23:34:19 EEST 1999


 Έριξα μια ματιά στον διαγωνισμό που ανακοίνωσε το Υπ.Παδείας και στο
γράμμα που τους στάλθηκε απο τον Hellug. Η γνώμη μου είναι η εξής:

Δεν θα υπάρχει ανταπόκριση από το Υπουργείο. (Μακάρι να διαψευστώ). Οι
τύποι από το Υπουργείο θέλουν τυποποιημένα πράγματα: Μιά εταιρεία που να
κάνει την προσφορά και η οποία θα αναλάβει την εγκατάσταση των
υπολογιστών. Σ'αυτό το σημείο θεωρώ τις εταιρείες των υπολογιστών ικανές
να ανταπεξέλθουν σ'αυτά που ζηταέι το Υπουργείο. Επίσης, δεν
ενδιαφέρονται για τα χρήματα. Έχουν ήδη βγάλει προϋπολογισμό. Δεν νομίζω
να τους ελκύει το γεγονός ότι ο Hellug έχει μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα.
Σίγουρα θα αναρωτιούνται στο υπουργείο για τον Hellug: "Ποιοί είναι
τούτοι; Τί θέλουν; Τί κίνητρα έχουν;"

Έτσι, θα πρέπει ο Hellug να στραφεί αλλού: Να επισημάνει την έλλειψη
καθηγητών Πληροφορικής, και ιδιαίτερα την έλλειψη γνώσεων των καθηγητών
αυτών. Η πλειοψηφία των καθηγητών δεν έχει ιδέα για το τί θα πεί
Διαχείρηση Δικτύου (System Administration), ούτε έχει ιδέα από το
λειτουργικό Linux (εδώ που τα λέμε ούτε καν NT ξέρουν να χειριστούν). Ο
Hellug θα πρέπει να επίσημάνει τις συνέπειες της έλλειψης μόρφωσης των
καθηγητών: Τα εργαστήρια πληροφορικής θα είναι άχρηστα και δεν θα
χρησιμοποιούνται (θα γίνουν σαν τα εργαστήρια ΦυσικοΧημείας, όπου ποτέ
δεν αφιερώνονται ώρες για να γίνουν πειράματα και εργασίες). Οι μαθητές
δεν θα καταλάβουν τη χρησιμότητα και τον πραγματικό σκοπό του μαθήματος
της Πληροφορικής. Θα αρκεστούν σε "παπαγαλίες" μη έχωντας κατανοήσει σε
βάθος το αντικείμενο του μαθήματος.

Ο Hellug θα πρέπει (αν μπορεί) να κάνει κάτι για να βοηθήσει/επιμορφώσει
τους καθηγητές. Εδώ λοιπόν "κολλάνε" τα σεμινάρια, τα certificates και
ίσως η δημιουργία σημειώσεων ή και βιβλίου για την επιμόρφωση των
καθηγητών. (Αν είναι εφικτό θα μπορύσε να γραφτεί και βιβλίο για τους
μαθητές γύρω από το Linux).

Σαν Hellug, θα πρέπει να τονίσουμε στο Υπουργείο την επιστημονική πλευρά
του Linux: την έρευνα, την παρατήρηση, την παρατηρητικότητα, τη
λειτουργικότητα. Θα πρέπει να τονιστεί το γεγονός ότι το Linux είναι ένα
λειτουργικό, το οποίο θα μπορεί ο μαθητής να μελετήσει στον υπολογιστή
του (αυτό αναφέρθηκε στο γράμμα, αλλά δεν αναφέρθηκε ότι είναι εύκολο
γιατί το Linux δεν απαιτεί ισχυρό Υπολογιστή). Θα πρέπει να επισημανθεί
(ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ) ότι το μάθημα της Πληροφορικής αν γίνει σωστά, θα
βοηθήσει ώστε όταν/αν οι μαθητές εισαχθούν σε ένα Πανεπιστήμιο σχετικό
με τους Η/Υ, να ξέρουν τις στοιχειώδεις λειτουργίες. (Αυτό είναι το
σημαντικότερο επιχείρημα που θα μπορούσε να πεί ο Hellug, γιατί οι
σύμβουλοι του Υπουργού είναι Πανεπιστημιακοί, οι οποίοι κατά βάθος δεν
νοιάζονται για τη Δευτ/βάθμια εκαπίδευση, αλλά παραπονιούνται ότι οι
μαθητές που εισάγονται στα Πανεπιστήμια δεν γνωρίζουν στοιχειώδης
πράγματα π.χ. δεν ξέρουν να φτιάξουν ένα στοιχειώδες κύκλωμα που να
περιλαμβάνει λαμπτήρα. Σε λίγο θα αρχίσουν να παραπονιούνται ότι οι
μαθητές δεν ξέρουν να "ανάβουν" έναν υπολογιστή).


Βέβαια πρέπει να δεχτούμε την "πικρή" αλήθεια: (αναφέρομαι στο γράμμα
του Hellug που στάλθηκε στο Υπουργείο) Αδυνατούμε να καλύψουμε τις
ανάγκες των εργαστηρίων όλων των σχολείων της Ελλάδας. Πώς γίνεται να
καλύψει o Hellug το Νομό Έβρου, για παράδειγμα;




More information about the Hellug mailing list