thelw na vohthsw gia to bsd

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Sun May 9 04:39:10 EEST 2010

On Sat, 6 Mar 2010 03:19:08 +0200, ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΜΠΕΡ <sk8harddiefast at gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Shxathhka to linux apo tote poy ta Ubuntu eginan san ta
> Windows,sthneis Ubuntu linux xwris kan na xreiazetai na anoijeis to
> terminal oute 1 fora, vlepei oles ths syskeyes poy yparxoyn sto
> symban, vghkan ioi kai antivirus (sto UBUNTU kai epireazei ola ta
> debian based systhmata), vghke to avg gia Ubuntu kai genika oloi
> emathah to Ubuntu kai erxetai o kathe enas asxetos me ta pc, Ubuntas
> kai mou to paizei pws jerei apo Unix kai pws einai o trelos
> hackeras!!! Den lew pws egw eimai kalyteros alla to Ubuntu einai
> ierosylia!!!!! Sta gentoo jekinas me kernel config!!!!! :)

Κατ' αρχήν, συγγνώμη που δεν πρόλαβα να σου γράψω πιο αναλυτικά πιο
νωρίς από τώρα.  Δυστυχώς δεν κατάλαβα καλά σε ΤΙ θέλεις να βοηθήσεις
και δε μπορούσα εύκολα να βρω χρόνο να γράψω σε ένα ολοκληρωμένο email
όλες τις πιθανές απαντήσεις.

Δεν είναι κακό το Ubuntu.  Μπορεί να μη σου αρέσει, αλλά δεν είναι
υποχρεωτικό να το χρησιμοποιήσεις.  Απόψε το απόγευμα ήμουν σε ένα
release party με λίγα άτομα από την Πάτρα.  Εκεί είδα ότι το Ubuntu έχει
κάνει πολλά χρήσιμα πράγματα για το Linux, κι ας το κακολογείς κάπως.

Για παράδειγμα, το Ubuntu είναι τόσο εύχρηστο που επιτρέπει τουλάχιστον
τα παρακάτω πράγματα:

  * Μπορεί να το στήσει και μια φίλη μου, η οποία είναι δασκάλα.

  * Μπορεί να το περάσει στο netbook της, να το πάρει στο σχολείο, και
    να δει μαζί με τους μαθητές της ότι βίντεο θέλει.

  * Μπορεί να τους δώσει το USB stick με τα αρχεία που έγραψε σε
    OpenOffice, και να το ανοίξουν από το σπίτι με τον υπολογιστή της
    μάνας τους, ο οποίος τρέχει Windows.

  * Μπορεί να τους δείξει πως παίζει η κάμερα, και να συνδεθούν με άλλα
    παιδιά, σε μακρινό σχολείο, με ένα ακόμα netbook που παίζει με
    Ubuntu, και να δουν οι δυό τάξεις ταυτόχρονα τα παιδιά της άλλης.

Σε αυτά που μου έγραψες δείχνεις μια τάση να υποτιμάς το πόσο χρήσιμο
είναι μερικές φορές οι υπολογιστές να ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟΙ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ.  Δεν
είναι σωστό αυτό.

> Isws sas fainomai ligo akraios sto thema me to Ubuntu kai zhtw sygnwmh
> alla moy aresei na niwthw jexwristos, na anoikw kapou poy den to jerei
> kai tha to kritikarei akoma kai o poio asxetos kai giati gia mena to
> leitourhiko mou einai Iero pragma.

Οχι, ένα λειτουργικό σύστημα δεν είναι «ιερό πράγμα».  Διαφωνώ, αλλά δεν
είναι αυτός ο κατάλληλος χώρος να αναπτύξουμε τη φιλοσοφία του ο κάθε
ένας από εμάς.  Ένα λειτουργικό σύστημα είναι πρώτα από όλα ΕΡΓΑΛΕΙΟ,
και μετά μπορεί και κάτι άλλο.

> O logos poy eipa na asxolhthw me to bsd giati:
>
> 1)einai poio agnwsto kai ayto poio poly kalo einai para kako
> 1)poio stathero
> 3)poio secure
> 4)osoi einai bsdades einai poly pistoi se ayto kai den tha jepesei
> 5)exei ligotera bugs ston kwdika tou se sxesh me ton pyrhna twn linux
> 6)exei bsd license
> 7)to gentoo einai ligo vasismena se bsd!!!

Ασχολήσου με το BSD για όποιο λόγο εσύ θέλεις.  Δεν είναι όμως κανένας
από τους παραπάνω λόγους 100% σωστός.

Η επιλογή να πιστέψεις ότι ένας από αυτούς ή περισσότεροι από αυτούς
είναι «Απόλυτη Αλήθεια» δεν είναι πολύ διαφορετική από το φανατισμό που
δείχνουν ορισμένοι χρήστες Ubuntu εναντίον του Fedora ή από το φανατισμό
των νέων χρηστών Linux ενάντια σε όποιον δεν έχει Linux.

Δεν υπάρχουν «απόλυτες αλήθειες» όμως.  Εσύ διαλέγεις γιατί, πώς, πότε,
για πόσο, με τι τρόπο ακριβώς και κυρίως τι θα κάνεις με το λειτουργικό
σύστημα του υπολογιστή σου.  Το μόνο που ίσως έχει αρκετή αλήθεια από
αυτά που έγραψες παραπάνω είναι ότι η άδεια BSD είναι πιο «φιλική» προς
τον τελικό χρήστη και τον προγραμματιστή.  Δε σου επιβάλλει την ιδέα ότι
ΟΛΑ τα προγράμματα πρέπει να έχουν την ίδια άδεια.  Μπορείς να επιλέξεις

On Sun, 4 Apr 2010 21:22:41 +0300, ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΜΠΕΡ <sk8harddiefast at gmail.com> wrote:
> Geia sas.Katarxas Xristos Anesth!!!Sas eixa steilei kai poio palia 1
> mail gia to freebsd kai eixate pei oti tha mou steilete.Alla akoma den
> mou exete steilei :( Sas parakalw opote mporesete,steilte mou 1
> mail.Akoma endiaferomai na vohthhsw.  Eyxaristw poly.  Giwrgos Ember.

Να βοηθήσεις. Βεβαίως. Θέλουμε κάθε βοήθεια που μπορεί να προσφέρει ο
κόσμος που χρησιμοποιεί BSD.

Πριν βρούμε ένα καλό τρόπο να κάνουμε κάτι χρήσιμο με την όρεξη που
έχεις όμως, είναι καλό να ξέρουμε μερικά πράγματα για σένα, π.χ.:

  * Με τι σε ενδιαφέρει να ασχοληθείς κυρίως;

  * Εχεις στήσει κάπου ένα BSD σύστημα;

  * Έχεις όρεξη να ασχοληθείς με coding, τεκμηρίωση, web site design,
    κάποιο υπάρχον project από τα διαθέσιμα;

  * Έχεις διαβάσει το Handbook μας;

  * Έχεις δει τα άλλα βιβλία που έχει online το FreeBSD project;

  * Τα άρθρα που γράψαμε για νέους contributors;

  * Υπάρχει πολύ υλικό για πιθανές συνεισφορές στο site μας, π.χ.:

        http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/articles/contributing/
        http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/articles/contributing-ports/
        http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/dev-model/
        http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/developers-handbook/

  * Έχεις δει κάποια από αυτά τα κείμενα;

  * Έχεις ρίξει καμιά ματιά στα υπάρχοντα bugs;

        http://www.freebsd.org/support/bugreports.html

  * Έχεις δει τα ανοιχτά projects;

        http://www.freebsd.org/projects/ideas/ideas.html

Σε όλα αυτά υπάρχει ΠΟΛΥ υλικό που μπορεί να σε βοηθήσει να βρεις κάτι
ενδιαφέρον να κάνεις με την όρεξη που έχεις.  Ρίξε μια ματιά κι αν όντως
βρεις κάτι, εμείς είμαστε πάντα διαθέσιμοι να σε βοηθήσουμε να αρχίσεις!

Τις καλησπέρες μου,
Γιώργος